Корзина
64 отзыва
Надежный продавец Prom.ua
+38044 465 62 08
+38 067 368 10 88
СКЛАДСИСТЕМС

Як збільшити пропускну здатність складу

Якщо на підприємстві є складська структура, яка є невід'ємною частиною будь-якої логістичного ланцюжка, то рано чи пізно постає питання про збільшення її пропускної здатності. У цій статті ми розглянемо деякі прийоми організації складу зі стелажним способом зберігання секційного типу, які в тій чи іншій мірі допоможуть підвищити його ККД. Процесами, що найбільше піддаються оптимізації на складському підприємстві є приймання товару, його розміщення та комплектація замовлення.

 

 

 

 

Приймання та розміщення товару


Приймання товару - це фактичне отримання товару і супутніх йому документів на складі. Зазвичай приймання відбувається наступним чином: до складу підходить транспорт, після чого товари з нього вивантажують і поміщають в зону приймання, поки не буде оформлено їх розміщення в зонах і осередках складу. При роботі з радіотерміналами і штрих-кодами з товарів може зчитуватися штрих-код виробника (EAN / UPS), на товар можуть наноситися штрих-коди, товар може маркуватися. Система штрихового кодування значно скорочує вірогідність допущення оператором помилок, виявляє пересортицу безпосередньо в момент розвантаження товару, що дозволяє оперативно відреагувати на помилково доставлений товар. Термін середньої окупності системи штрихового кодування вартістю 50 ... 100 тис. USD на складських підприємствах площею більше 2500 м2 становить один рік.


Як правило, товар надходить на склад більшими партіями, ніж потрібно для відправки зі складу замовникам, тому найбільш ефективним способом його розвантаження є так звана конвеєрна розвантаження. Великі упаковки можуть бути відправлені в приміщення складу безпосередньо з транспортного засобу. При контейнеризації перевезень швидкість розвантаження різко зростає.

Зона активного зберігання товару повинна знаходитися в безпосередній близькості до зони приймання і не повинна відділятися від неї будь-якими іншими зонами, наприклад зоною комплектації або зоною резервного зберігання.

Розміщення товару



Для зберігання товару рекомендується використовувати стандартні палети, оскільки вони дешевші інших. Стандартні розміри палет - 40х48 дюймів і 32х40 дюймів (стандарт, прийнятий в США), 800х1200 мм або 1000х1200 мм з висотою бортів 150 мм (європейський стандарт, або так звані європалет).

Всередині основних складських зон, таких як зона активного зберігання та ін., Слід виділяти підзони, в яких будуть зберігатися товари, об'єднані по будь-якою ознакою. Розглянемо кілька основних критеріїв, за якими можна групувати товар.

ABC - аналіз оборотності. Найбільш «гарячі» позиції слід зберігати в найбільш доступному місці, щоб комплектація такого товару не вимагала додаткових технологічних переходів, особливо в разі, коли використовуються нестандартні приміщення. Наприклад, якщо будівля складу багатоповерхове, то необхідно найбільш обертаються товари складувати на першому поверсі.

Однотипність. Цей критерій є найбільш ефективним, коли асортимент продукції невеликий - до 10 номенклатурних груп. Якщо асортимент більше, слід скористатися іншою ознакою, так як підтримання такого угрупування стає заняттям більш трудомістким і ефективність цього підходу знижується.

Приналежність одному клієнту. Даний критерій можна застосувати на складах відповідального зберігання. У кожній зоні зберігається товар, що належить одному господареві.

Габарітность. Враховуючи цю ознаку, при розміщенні товару можна розподілити складські транспортувальні засоби (далі - ТЗ) відповідно до зон зберігання. При цьому відпадає потреба постійно перекидати ТЗ з однієї зони в іншу. Такий підхід найбільш ефективний на складах великої площі.

 

Комплектація

Отже, ми підійшли до моменту, коли необхідно скомплектувати замовлення, тобто вилучити товар з осередків і перемістити його в зону комплектації або безпосередньо в зону відвантаження. Існують певні правила вилучення товару. На практиці найбільш часто його відвантажують за наступними критеріями:

• Метод списання собівартості. Використовуються принципи FIFO (першими списуються партії, які надійшли на склад першими) або LIFO (першими списуються партії, які надійшли на склад останніми). Дане правило застосовують, коли на підприємстві ведеться облік товарів по партіях.

• Відстань від товару до виходу. Першим вилучається товар, який найбільш близький до зони відвантаження або зоні комплектації. Це правило застосовують, коли потрібно зібрати товар в найкоротші терміни.

• Термін придатності. Першим вилучається товар, у якого термін придатності менше. Це правило часто використовується при зберіганні делікатного товару, що швидко псується.

• Місце зберігання однотипних товарів. Товари перед вилученням групують за типами. Правило може бути застосовано, якщо при розміщенні товару використана ознака однотипності.

• Місце зберігання товару, що належить одному господареві. Застосовується при відповідальному зберіганні товару.

• Ступінь заповнення палет. Спочатку вилучають товари, які найбільш повно укомплектовані і упаковані на палетах. При цьому немає необхідності перераховувати товар, а тому комплектація відбувається в найкоротші терміни.

• Оптимальна кількість для замовлення. Першими вилучають ті товари, які укомплектовані в кількості, необхідній для замовлення.

• Глибина розташування в осередку. Спочатку вилучаються ті товари, у яких ця величина мінімальна. Дане правило застосовується там, де в одній дільниці знаходиться кілька палет, розподілених не тільки по висоті, але і по глибині осередку. Пріоритетом для вилучення є більш близьке розташування палети до проходу.


 Приклад нумерації


Інший фактор, що впливає на швидкість комплектації, - це оптимальна побудова маршруту комплектації. Це мінімальна кількість технологічних переходів при комплектації. Під технологічним переходом будемо розуміти такі операції: зміна ТЗ; зміна висоти вантажного механізму, тобто зміна висоти підйому вантажу; додаткове переміщення палет за допомогою ТС (транспортних засобів); переміщення по складу.

Для побудови оптимального маршруту на складі нумерація осередків повинна бути правильно реалізована. З цією метою для кожного осередку на складі однозначно визначають його місце розташування, вводячи поняття «складські координати»: Прохід - Стелаж - Полиця - Позиція - Глибина (назви можуть змінюватися).

Сортування осередків в сукупності з правилами комплектації дає найбільш ефективний маршрут комплектації.

Існує кілька правил сортування, найцікавіший з яких, на наш погляд, це «зигзаг щодо проходу». При цьому методі сортування міняють місцями координати стелажа і полиці. В результаті товар вилучається спочатку з нижніх полиць щодо всього проходу, потім з більш високих. Це призводить до зменшення технологічних переходів, пов'язаних зі зміною висоти вантажного механізму ТС.

Приймання товару - це фактичне отримання товару і супутніх йому документів на складі. Зазвичай приймання відбувається наступним чином: до складу підходить транспорт, після чого товари з нього вивантажують і поміщають в зону приймання, поки не буде оформлено їх розміщення в зонах і осередках складу. При роботі з радіотерміналами і штрих-кодами з товарів може зчитуватися штрих-код виробника (EAN / UPS), на товар можуть наноситися штрих-коди, товар може маркуватися. Система штрихового кодування значно скорочує вірогідність допущення оператором помилок, виявляє помилки безпосередньо в момент розвантаження товару, що дозволяє оперативно відреагувати на помилково доставлений товар. Термін середньої окупності системи штрихового кодування вартістю 50 ... 100 тис. USD на складських підприємствах площею більше 2500 м2 становить один рік.

Як правило, товар надходить на склад більшими партіями, ніж потрібно для відправки зі складу замовникам, тому найбільш ефективним способом його розвантаження є так зване конвеєрне розвантаження. Великі упаковки можуть бути відправлені в приміщення складу безпосередньо з транспортного засобу. При контейнеризації перевезень швидкість розвантаження різко зростає.

Зона активного зберігання товару повинна знаходитися в безпосередній близькості до зони приймання і не повинна відділятися від неї будь-якими іншими зонами, наприклад зоною комплектації або зоною резервного зберігання.

Предыдущие статьи