Корзина
64 отзыва
Надежный продавец Prom.ua
+38044 465 62 08
+38 067 368 10 88
СКЛАДСИСТЕМС

Безпілотні вантажівки і робомобілі: майбутнє логістики вже настало

Майбутнє, де по дорогах їздять тільки безпілотні автомобілі, часто описують в утопічних фарбах. Менше витрат на робочу силу, вище прибуток - адже роботу не потрібен відпочинок і вихідний. Чи так це насправді і як скоро професія далекобійника зникне - розповімо в цій статті.

Доставщик-безпілотник за шість доларів

Найбільша мережа американських супермаркетів Kroger пішла ва-банк: там підписали контракт зі стартапом Nuro, автомобілі якого будуть забезпечувати першу в світі безпілотну доставку для широкого загалу. Поки що інновація доступна лише в Стотсдейлі (штат Арізона), проте найближчим часом її географію планують розширити.

Безпілотний автомобіль R1 буде доставляти клієнтам магазину їжу всього за 5,95 доларів. Всередині у машини два відсіки, в кожен з яких поміщається по три пакети.

Роботи, будьте нахабніше

Робомобілі на Західоді тестують давно: в середньому 60 компаній вже встигли "прокатати" свої розробки по дорогах Каліфорнії. Однак всі ці тестування раніше проходили по одній схемі: за кермом "безпілотника" сидів чоловік-водій, завданням якого було уважно стежити "як би чого не вийшло". Проривом в цій сфері стала компанія Waymo - цій  "дочці Google" каліфорнійський Департамент автомобільного транспорту першій видав ліцензію на випробування автомобілів в повністю автономному режимі. Щоб отримати цю ліцензію, компанії довелося добре попрацювати.

У Forbes опублікували угоду по пунктам. У ньому є: страховка на 5 мільйонів доларів, підтвердження четвертого рівня автономності і успішно пройдені тести на симуляторі. Обережність все частіше стає головним "багом" робомобілів. Так, в Фініксі, де також тестували повністю автономні безпілотні автомобілі, вони регулярно дратували своєю повільністю водіїв-людей.

Компанія-розробник пообіцяла з часом зробити свої автомобілі "нахабніше" на дорозі. Однак конкретні терміни вважала за краще не уточнювати.

Що буде з водіями?

Безпілотні вантажівки сьогодні розробляють як гіганти на кшталт Volvo і Ford, так і невеликі стартапи з США і Європи. Процес стрімко розвивається: багато компаній обіцяють вивести готовий продукт на ринок не пізніше 2020 року. Це автоматично поміщає в зону ризику близько 1,8 мільйона водіїв. Середній вік в даній категорії - 55 років. Чи багато шансів у цих людей навчитися іншої професії? Мабуть ні. Що ж з ними буде? Можливо, їх звільнять...

Банк Morgan Stanley вже оцінив, що введення безпілотних фур допоможе компаніям економити по 70 мільйонів доларів щорічно. А продуктивність тим часом має зрости на третину: адже вантажівкам-роботам не потрібен відпочинок, вони можуть курсувати по дорогах без перерв і вихідних. Однак не всі експерти поділяють цю думку. Так, провідний аналітик в сфері транспорту Дональд Бротон в своєму інтерв'ю Business Insider називає відразу кілька причин, чому робофури не замінять вантажний транспорт з водіями так швидко.

По-перше - завадять юридичні складності. Так, тільки в США в ДТП з вантажівками щорічно гине понад три тисячі пішоходів, мотоциклістів, автомобілістів і велосипедистів. Якщо ж пілотовані фури замінять безпілотними, стає незрозуміло - кого звинувачувати в разі аварії. Більшість країн досі не розробили законодавства щодо безпілотників, в зв'язку з чим компанії-розробники відправляють свої робофури в шлях під чітким наглядом оператора-людини.

Друга причина - недоведена ефективність безпілотних вантажних систем. Прогнози експертів виглядають спокусливо, проте в реальності компанії застосовують нову технологію з великою обережністю. Так, наприклад, робофури Volvo вивозять вапняк з норвезького кар'єра по обмеженій території, і по маршруту, який визначають для них заздалегідь.

Не варто поспішати з висновками, запевняють експерти. Тільки протягом 2018 року робомобілі пройшли шлях від присутності в салоні водіїв-асистентів до перших спроб повної автономності. Що принесе нам 2019 рік - можна лише здогадуватися. А ми будемо за цим уважно стежити :)

Предыдущие статьи