Корзина
66 отзывов
+38044 465 62 07
+38 067 368 07 38
ООО "СКЛАДСКИЕ СИСТЕМЫ"

ІННОВАЦІЇ В ЛОГІСТИЦІ: ПОГЛЯД У МАЙБУТНЄ

Чи потрібні бізнесу інновації? Про це відомо тільки самому бізнесу. Оцінювати необхідність і проектувати зміст будь-яких технологічних новинок для бізнесу можна єдиним чином - дивлячись на ситуацію зсередини. Жоден «вчений», консультант, який все знає не зможе дати компанії слушної поради про те, які бізнес-процеси і яким чином треба автоматизувати, поки не вивчить в деталях ситуацію конкретного підприємства зсередини.

 

Виходячи з того ж тези про те, що краще самого бізнесу ніхто не знає, що йому треба, ми зробимо ще одне припущення: справжні інновації (справжні - значить по-справжньому цінні, вигідні) народжуються саме «на місцях». Наявність грошей і бажання винайти що-небудь таке недостатньо для того, щоб винахід стався. Повинні бути стимул, мотив (наприклад, вижити в жорсткій конкурентній боротьбі - чим не стимул?) і розуміння суті речей.

 

У цій статті ми якраз хочемо поговорити про вдалий прикладі втілення інноваційних ідей на користь бізнесу руками самого бізнесу.

 

На наш погляд, робити це слід на прикладі дійсно «ринкової» галузі. До однієї з таких істинно «ринкових» галузей ми відносимо логістику. Що ми маємо на увазі під «ринковою»? Умови, при яких результати роботи бізнесу залежать тільки від ефективності його діяльності: бізнес не має державної підтримки, на нього не впливає сировинна кон’юнктура, він не відноситься до числа галузей, які виробляють товари першої необхідності, та ін. Саме так йдуть справи з логістикою. За діяльністю логістичних операторів нічого не стоїть - вони нікого не годують, не лікують і не гріють. Успіх роботи залежить виключно від уміння знаходити і утримувати клієнтів, надаючи їм максимально якісний сервіс. Знайшов клієнта - живеш; не знайшов - закривайся; знайшов, але погано зробив свою роботу - знову закривайся. Ситуація ускладнюється також тим, що багато компаній звикли самостійно здійснювати зберігання та транспортування товару. Для того щоб отримати нового клієнта, часто необхідно спочатку переконати його в тому, що для нього вигідно делегувати ці бізнес-процеси сторонній компанії.

 

В таких умовах постійно доводиться посилено міркувати над тим, як вдосконалити свою роботу, за рахунок чого можна залучити й утримати клієнтів. Саме тоді бізнес починає замислюватися про нові технології, про впровадження інформаційних систем, іншими словами - про інновації.

 

            Складській технологічний процес розподіляється на сегментні ділянки: прийом замовлень, комплектацію замовлень, додаткову обробку і відвантаження. Кожен з цих сегментів має додатковий розподіл. Наприклад, прийом складається з вивантаження, ідентифікації вантажів, сортування, приймання в систему, розміщення на зберігання. Як правило в логістичних агенціях використовуються типові рішення для всіх складських бізнес-процесів на основі WMS-систем (системи керування складами). Однак оскільки при співпраці з кожним конкретним клієнтом необхідно враховувати особливості товарної групи цього клієнта, вимоги володільця товару, у багатьох випадках типові рішення адаптуються під кожного клієнта. З кожним клієнтом налаштовується електронний обмін даними.

 

            Таким чином, нові технології потрібні компанії перш за все для того, щоб отримати конкурентні переваги. Ідея виправдовує себе. По-перше, WMS-система дозволяє більш якісно обслуговувати своїх клієнтів. Не просто забезпечувати надійне зберігання і своєчасне відвантаження товарів, але й керувати товаропотоками своїх клієнтів. По-друге, технологічні новинки допомагають компаніям долати недовіру клієнтів до того, що вони роблять з їх товарами. Адже послуги логістичного оператора для компанії - особливо на перших порах - це «чорний ящик». Впораться з таким сприйняттям можна єдиним способом - надати онлайн-доступ до максимально повної і достовірної інформації.

 

            В автоматизації роботи логістичного оператора є ще один резон. Для роботи складу потрібно багато персоналу, який здійснює операції. Однак ринкова ситуація з робочою силою поступово погіршується - і якісно і кількісно. Що буде через 10-15 років — невідомо. Таким чином, впровадження нових технологій, автоматизація логістичного бізнесу сьогодні - гарантія стабільної роботи завтра.

 

            З наведеного аналізу ми бачимо ще один аргумент на користь того, що справжні інновації породжуються самим бізнесом. Реалізацію проектів по впровадженню WMS-систем компанії можуть робити як самостійно так і з залученням сторонніх ІТ-інтеграторів. Однак в разі самостійного розвитку WMS-систем компанії мають більше простору в плані термінів реалізації даних ІТ-проектів. Проведення IТ-проекту силами власного ІТ-департаменту звільняє компанію від безлічі формальностей, яких вимагає співпрацю з підрядниками. Отже, терміни проекту скорочуються. Це важливо: недостатньо робити щось краще за конкурентів - треба навчитися робити це першим. Тоді більше шансів отримати стійку конкурентну перевагу.

 

            Добре, з причинами інновацій ми розібралися, з прикладами теж. Залишилося
останнє - і найважливіше. Як довести, що інвестиції в технологічні розробки не були марними і інновації сприяють підвищенню ефективності бізнесу?

 

            Тут підхід може бути двояким. З одного боку, необхідно оцінити, наскільки нові технології сприяли розвитку самого логістичного оператора: чи вдалося залучити нових клієнтів, яке співвідношення в кількості нових і старих клієнтів, допомогли нові технології оптимізувати використання власних потужностей (складських площ, обладнання), оптимізувати структуру персоналу та швидкість виконання складських операцій?

 

            Інший підхід - оцінювати ефективність роботи з кожним конкретним клієнтом логістичного оператора. Результати такої оцінки, тобто результати підключення клієнта до WMS-системи логістичного оператора, в кожному разі будуть індивідуальні. Такі проекти мають для клієнтів як прямий, так і непрямий економічний ефект, підрахунок економічних переваг в кожному конкретному випадку необхідно обраховувати окремо і в даній статті він не розглядається.

 

            Замість висновків. Потрібні бізнесу інновації? Це вирішувати самому бізнесу. Що є «драйвером» інновацій? Ринкові умови та розуміння потреб бізнесу. Хто є виконавцем? Залежить від ситуації, але часто самі користувачі. Можна оцінити користь інновацій? Так, але підходи можуть бути різні. І головне - тільки розуміючи, навіщо потрібні ті чи інші технологічні новинки, можна приступати до їх втілення. Інакше будь-яка інновація може виявитися марною тратою грошей.

Другие статьи